Holdtræning

Rygtræning
Rygtræning er skræddersyet dig, der har rygproblemer, og hvor læge, kiropraktor eller fysioterapeut har anbefalet rygtræning. Hovedingredienserne er muskeltræning, udstrækning og afspænding.

Pilates
“Pilates er en række af rolige stræk- og styrkeøvelser, der foregår liggende/siddende på en måtte. Øvelserne styrker din core (kropscenteret), fokuserer på stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed i kropscenteret samt genopbygger din naturlige stilling i rygsøjlen. Pilates kræver fokus på/kontrol over kroppens bevægelser samt vejrtrækningen.”

Kettlebell
“Der er i øjeblikket ikke nogen insruktører til at varetage holdet, så skulle du sidde med et ønske om at blive instruktør så tøv ikke med at kontakte Jeanette Ladebo for yderligere informationer på jeanette.ladebo@post.tele.dk”

Puls & Styrke
Skal du strammes godt og grundigt op eller sparke forbrændingen i top? Så er Puls & Styrke en træningsform for dig.
Eksplosive powerøvelser, intense intervaller og kreativ brug af redskaber, alt sammen til fed musik. Hvis det er noget for dig, så skulle du prøve et Puls & Styrke.

Funktionel træning
Funktionel træning forbedrer dine naturlige bevægemønstre. Så du får en stærkere hverdag.
Din træning er funktionel, når den får dig nærmere dine fysiske mål – og en træningsform er det, når den ruster dig bedre til hverdagens udfordringer. Træningen stiller især krav til din kropsstamme – til core – da kraftoverføring fra ben til arme sker via kropsstammen, for eksempel i kast eller løft. Balance og koordination er en vigtig del af øvelserne, og funktionel træning kan blandt andet inkludere frie vægte, lange træningselastikker, store træningsbolde og slynger. Du kommer til at træne styrke for muskler, der primært skal være stærke, og styrkeudholdenhed for muskler, der arbejder mere.

Cirkeltræning
Cirkeltræning er en effektiv form for træning, som opbygges af øvelser, der oftest tager udgangspunkt i styrketræning. Det hedder cirkeltræning, fordi du cirkulerer mellem de forskellige øvelser efter en fast plan.

I klassisk styrketræning laver du fx 8-10 gentagelser af én øvelse, holder så en pause og laver igen 8-10 gentagelser. Først efter 3-4 sæt går du videre til næste øvelse.

Under cirkeltræning skifter du derimod hele tiden øvelse og holder først pause, når du har været alle øvelser igennem én gang.

Senior spinning
Træning for seniorer. Vil du forbedre din kondition, kredsløb, lunge- og hjertefunktion, smide et par overflødige kilo – så er cykeltræning det bedste, du kan gøre for dig selv.

Vi giver grundig instruktion og individuel vejledning, så alle kan være med.

Senior Fitness

“Senior Fitness 50 +
Lad træningen fortsætte, selvom alderen er begyndt at trykke.Du får en sundere og mere rørig krop af at rører dig, og samtidig er træning en god social oplevelse. Der er masser af plads til gode grin og hyggelige snakke.På den måde bliver det lettere for dig at fortsætte et aktivt liv, og du får forbedret din muskelstyrke og -udholdenhed, din kondition, stabilitet og koordination, din balance og dine reaktionsevner.
Kom og vær med vores kyndige instruktør Michael er klar hver Tirsdag kl.17.00″

Se vores tilbud på hjemmesidens startside under punktet “Booking”, hvor du også booker dig på de enkelte hold.

I venstre side vælger du aktiviteten “Holdtræning”. Så viser kalenderen de forskellige dage og tidspunkter der køres på. Marker den dag du vil køre. Log ind og book.

 

 


Copyright © 2018 Langeskov Motionscenter